tethys.reismee.nl

Zuiden van het land

Daar zijn we weer!

Nog steeds zomer in het land. Varen vanmorgen om half tien Giesbeek uit. En via het laatste stukje IJssel waar we nog maar zo 6 km stroomopwaarts varen komen we op het pannerdens kanaal daar varen,we weer 9 km. Als we tegen half één de,waal op draaien krijgen we de stroom weer mee en gaan we 14 km per uur richting Nijmegen. Hij gaat lekker en we vragen om twee uur sluisbediening aan en worden gevraagd rustig aan te doen omdat er nog twee de sluis uit moeten. Eenmaal op het maas-waal kanaal is het erg rustig. Tegen half vier draaien we de maas op en varen de mookerplas op. Nemen gauw een duik als we hebben aangelegd.

Ook 22juni blijven we op de mookerplas ruud en len gaan fietsen wij lopen een rondje om de plas en lunchen lekker bij Dushi. Zwemmen weer en zelfs Eddy gaat tot zijn schouders onder water.

23 juni Hopsa gaan we,weer nu richting grens van Limburg alles loopt lekker en de sluis die we tegen komen kunnen we met de vrachtschepen en een cruisseschip mee.zijn al vroeg in de middag op de,Leukerplas rommelen wat aan boord doen een paar boodschappen op het vakantieparken,wandelen de,camping over. Ook maar weer gezwommen.

Tot zover maar wéér tot gauw

Groetjes Eddy en Wilma