tethys.reismee.nl

Weer in het land

Hallo allemaal,

Na het laatste verslag zijn we nog een dag in Gent gebleven. Daarna varen we naar Baasrode dat ligt tussen Gent en Antwerpen. We hebben hier te maken met getijde water dus stoppen we op het moment dat het getijde weer terug loopt.

Antwerpen is een mooie oude stad waar we graag komen we blijven hier 11 en 12 juli er is hier een visrestaurant Chez Rini vlakbij de haven waar we heerlijk eten. Volgende morgen regent het en rommelen we wat aan boord, Piet en Henny varen om zes uur nog binnen en kletsen 's-avonds lekker bij aan boord van Len en Ruud.

De 13 e juli varen we om 10 uur in konvooi de stad Antwerpen uit! Zeer indrukwekkend om langs die grote zeeschepen te varen. Uiteindelijk meren we aan in Tholen en eten de welbekende Zeeuwse mosselen. Als we de volgende ochtend richting de volkeraksluis varen is het weer heerlijk weer, maar eenmaal door de sluis wat een wind!!!! Lopen Willemstad binnen en meren aan bij Ruud en Len, eten een heerlijke goulash gemaakt door Len. Top. 's-Avonds de laatste ronde keez bord spel en ezelen, tuptuddetuptuddetup, wie er wint.........

En dan gaan we ieder een eigen weg, Ruud en Len naar huis, Nieuw Lekkerland, en wij op Heusden aan.Het waren mooie weken zo met met elkaar.

Na Heusden varen we naar Den Bosch en treffen Leo en Ingrid daar! Ook hun hebben genoeg te vertellen over België ! Lopen de stad in en het lijkt wel of ze daar alles weggeven op zondag. Gezellig druk. Maar eerst weer terug naar de boot. Later besluiten we toch maar wat in de stad te eten waar het nog steeds gezellig vertoeven is.

Ja en dan is het 17 Juli! Eddy jarig en al snel komen er telefoontjes en appjes, leuk en fijn dat iedereen dan toch aan je denkt. Eddy is weer helemaal bij de tijd met een nieuw horloge. Varen weer uit stad nadat we natuurlijk eerst een Bossche Bol hebben gegeten van de Groot!!! Mmmmmmmm. Wij nemen weer afscheid van Leo en Ingrid en varen naar Woudrichem een leuk middeleeuws stadje waar ook opnames zijn van dokter Tinus.

De volgende dag (dinsdag) varen we maar een klein stukje naar Arkel een mooi klein haventje. Daar pakken we de fiets en gaan naar Leerdam heen en terug dikke twintig km. Maar goed te doen. Vanmorgen om half tien vertrokken vanuit Arkel en na twee sluizen en achterna gezeten door een onweersbui aangemeerd in Culemborg. Trouwens de bui heeft ons nog niet te pakken gekregen. Ons plan is nog een paar dagen op de Lek ( Maurik,Wageningen) en dan via de IJssel weer huiswaarts te gaan.

Groetjes allemaal en tot gauw

Ernie Bark

Leuk weer om te lezen jullie reisverslag ! Veel plezier nog en geniet maar lekker!! Lieve groeten van Jos en Ernie xxx