tethys.reismee.nl

Nieuw verhaal

Hallo allemaal! Ik begrijp dat er reacties zijn van jullie kant die ons niet bereiken, jammer maar daar hebben wij geen invloed op dus schrijven we maar gewoon weer een verslag.

Op zondag twee juli draaien we de Sambre op en het valt niet tegen, hebben vier sluizen en beslissen dan dat het wel goed geweest is voor vandaag. Na een sluis liggen we aan een loswal en gaan maar lekker een wandeling maken Sambreville heet het hier. Uiteindelijk vinden we nog een een terrasje waar ze een lekker koud biertje hebben. Maandag vertrekken we weer er is veel beroepsvaart hier en de sluizen zullen we moeten doen met weinig bolders om aan vast te maken de enen keer kun je wel ergens vast maken de andere keer moeten we mee liften met Ruud en Len. Het laatste stuk van de Sambre is vies veel industrie veel troep in het water en geen aanleg mogelijkheden waardoor we pas om half zes een haventje hebben gevonden in Seneffe. Op dinsdag gaan we Canal du Centre op en weten dat er een lift op het programma staat!! Mooi en erg indrukwekkend was het zeker met een negental jachten gaan we maar liefst 73 meter omlaag. We varen in een bak water en die brengt ons naar beneden. Echt heel leuk om mee te maken. Uiteindelijk komen we aan in Mons ook wel Bergen genoemd. En eten daar in het restaurant aan de haven. Op woensdag blijven we lekker een dagje in Mons, doen boodschappen en wassen de boot die er niet uit ziet na die vieze sluizen. Dat boodschappen doen we op de fiets met gevaar voor eigen leven want voor we het weten fietsen we op de snelweg!!!! Als de bliksem maar op de stoep en daar maar verder. Op zijn Belgs zullen we maar zeggen, Mons een leuke stad trouwens.Donderdag maar weer eens het laatste stukje van het kanaal varen weer achter de beroeps, dus jullie kunnen wel nagaan..........., Sfeer blijft gelukkig goed en eindigen in Peronnes,na drie sluizen. Mooi weer hier en een soort plas waar ook gezeild wordt. Vrijdag zeven juli ......... Wat een vieze stinkboten vies kanaal en tuurlijk ook wat in de schroef...... Nadat we snel achteruitslaan zien we een plastic zak boven drijven en hopen dat het er allemaal uit is. Naar een paar kilometer voelt het goed en denken ziezo dat brengen we eraf. Hebben inmiddels al twee keer geprobeerd een route nog te krijgen richting Frankrijk maar helaas het is niet voor ons weggelegd dit jaar. Wij eindigen vandaag in Kerkhove een heel klein haventje en eten maar eens een Belgisch frietje, ook dat... Hahaha geen lekkere. Kunnen ook niet alles hebben het weer is nog steeds lekker. Vandaag zaterdag gaan we richting Gent, leuk stukje met twee sluizen. Als we via Merelbeke naar Gent gaan komen we wel op een heel klein kanaaltje aan waar de bruggen steeds lager worden, dus mast naar beneden en uiteindelijk dwars door Gent waar helaas geen aanleg mogelijkheden zijn, wel leuk om mee te maken zo door de stad. Komen in een haven aan bij KGWV aan de Leie, hier hebben we ook gelegen toen we uit Parijs kwamen. Morgen een snipperdag en lekker op de fiets Gent in. De sfeer en lol houden we erin het gaat ons goed!!! Dikke kus, knuffel allemaal en tot het volgende verslag.

Bertus en Emmy

Wat een spannende reis zeg! Jullie hebben ook wel leuke dingen meegemaakt, zoals de lift.
We hadden dit net van een vriend gehoord. Ze waren in België geweest en hadden bij drie van die sluizen staan kijken. Leuk hoor dat we steeds een verslagje krijgen !
Hier alles oké, ook mooi weer, soms een beetje te warm!!
Een goede en gezellige vaart nog en we kijken weer uit naar je volgende verslag!
Groetjes bertus en emmy

Rietje en Dick.

Wel een beetje jammer van die Maas, maar nu regent het veel in Frankrijk,te laat, dan weer plannen voor 2018 .Hier is alles goed met ons en wij volgen jullie op de voet.Goede vaart voor de komende dagen en tot horens.

Eefje en Jan

Hoi hoi, wat een andere tour maken jullie dan wat jullie in gedachten hadden! Wel een keertje eens wat anders, maar niet steeds even 'schoon' op z'n Belgisch gezegd...:) Veel vaarplezier verder! Liefs, Eefje en Jan

corr en Alie

Hallo lieverds,
leuk hoor al die verhalen. Totaal anders dan gepland maar even veel lol. Geniet er nog van. Dikke kus van ons ??